W tym artykule:
3 min.
2019. Lumea e înnebunită după o fotografie cu Justin Bieber și soția sa, Hailey, dintr-o ședință foto Calvin Klein. Este o fotografie intimă, senzuală. Celebrul model este îmbrățișat de persoana iubită. Și aceasta este esența mărcii Calvin Klein – senzualitate, minimalism și emotivitate. Citește cum un singur designer a reușit să cucerească lumea modei și a făcut ca logoul CK să fie recunoscut pe orice continent.
Peste 50 de ani pe piață, colecții prezentate de cele mai cunoscute modele și vedete – și nu toți știu că popularitatea mărcii Calvin Klein a fost câștigată nu de lenjeria intimă și blugi, ci de un trenci!
Calvin Klein – cum a cucerit piața
Puțini oameni au stârnit atâtea controverse în lumea modei. Reclamele îndrăznețe pline de sex-appeal și copertele de reviste care prezintă celebrități celebre în lenjerie intimă l-au făcut pe Calvin Klein să intre în istorie. Creatorul de modă american a intrat pe piață în 1968 – și cu mare succes. În acel moment, el și prietenul său, Barry K. Schwartz, au înființat prima companie sub numele legendar Calvin Klein Inc.
Calvin a fost pasionat de modă încă de la o vârstă fragedă. Și-a creat primele modele în copilărie și a studiat la Liceul de Arte Industriale și la Institutul de Tehnologie în Modă.
Când și-a început propria afacere în anii 1960, a câștigat instant popularitate. Bogații l-au considerat parte din elita modei din New York și l-au numit noul Yves Saint Laurent. Află ce i-a conferit acel titlu!
Povestea unui trenci – catalizatorul renumelui mărcii Calvin Klein
Prima haină celebră a lui Calvin Klein a fost un trenci cu design simplu. Când un cumpărător de la magazinul universal Bonwit Teller a văzut modelul, a fost încântat. El a plasat imediat o comandă de 50.000 de dolari, de patru ori capitalul social al companiei. Acest trenci simplu a adus popularitatea CK.
În anii 1970, Calvin a devenit renumit pentru îmbrăcămintea din denim, în special pentru pantaloni. Toți voiau să aibă celebrii blugi CK. Marca a introdus, de asemenea, lenjeria sa emblematică – sexy, minimalistă și de obicei în culori discrete.
Calvin a apărut pe prima pagină a revistei americane Vogue în 1969, iar în 1973, a devenit cel mai tânăr câștigător al Coty American Fashion Critic’s Award.
Klein a conceput îmbrăcăminte după mottoul: „Suntem moderni, contemporani, sofisticați, simpli, naturali și adesea minimaliști. Și vrem să fim sexy într-un mod impresionant. Suntem o marcă care inspiră tinerii, indiferent de vârsta lor.”
Celebrități pentru Calvin Klein
Încă de la început, compania a acordat importanță colaborărilor cu vedete din lumea modelling-ului și a cinematografiei. Lui Calvin Klein îi plăcea să șocheze oamenii și știa că întotdeauna controversele vând bine. Pentru una dintre campaniile publicitare de mare profil, el a angajat modelul Brooke Shields, în vârstă de 15 ani, ceea ce a stârnit destulă agitație. Blugii mulați pe care aceasta i-a purtat s-au vândut în peste 200.000 de bucăți în doar câteva zile.
Una dintre muzele designerului a fost Kate Moss. În prezent, marca lucrează cu numeroase celebrități: Justin și Hailey Bieber, Kendall Jenner, Naomi Campbell și Justin Chambers. Colecțiile sunt promovate de celebrități, ceea ce crește foarte mult popularitatea lenjeriei de corp, a pantalonilor și a altor haine.
Inovațiile mărcii Calvin Klein – spre minimalism
În 2002, Calvin Klein a vândut compania pentru 430 de milioane de dolari. La începutul anilor 2000, marca a făcut campanii separate pentru colecțiile pentru femei și bărbați. Acest lucru s-a schimbat când Raf Simons a fost numit director de creație al CK și a integrat liniile de produse. După plecarea lui Simons în 2018, dezvoltarea a continuat, Veronica Leoni luându-i locul în 2024. Abordarea ei inovatoare ar putea redefini marca dincolo de logoul și blugii emblematici.
Deși Leoni este puțin cunoscută, se poate lăuda cu o experiență impresionantă în industria modei. A lucrat pentru case de modă precum Jil Sander, Phoebe Philo și Céline. Și-a înființat propria marcă, QUIRA, și a fost finalistă pentru prestigiosul premiu LVMH în 2023. Leoni este prima femeie director de creație la CK. Pasiunea ei pentru minimalism și exprimarea de sine îndrăzneață ar putea reîmprospăta imaginea CK și ar putea introduce o nouă strategie de marketing, așa cum este prezentată în materialele promoționale ale colecției de toamnă 2025.
Raf Simons a combinat, de asemenea, prezentările de colecții pentru femei și bărbați, ceea ce a făcut furori. Primele rânduri de la prezentările pe podium erau pline de celebrități, printre care Sarah Jessica Parker și Gwyneth Paltrow. Simons nu s-a temut de schimbările îndrăznețe care reflectă spiritul american al lui Calvin Klein.
Gamă largă de la Calvin Klein – de la lenjerie intimă până la paltoane
Calvin Klein a spus odată: „Nu sunt preocupat de succes. Poate că acesta este unul dintre motivele pentru care am succes.” Marca a câștigat o recunoaștere considerabilă, nu numai pentru campaniile sale îndrăznețe, ci și pentru hainele de înaltă calitate.
În gama CK, vei găsi nu numai lenjerie intimă și blugi, ci aproape orice articole de îmbrăcăminte pentru bărbați și femei – rochii senzuale, costume elegante, hanorace în stil streetwear, tricouri și topuri. De asemenea, sunt populare paltoanele, cămășile, pantalonii scurți, fustele și salopetele.
Calvin Klein oferă, de asemenea, parfumuri, ceasuri și bijuterii: cercei, brățări și coliere. Îmbrăcămintea și accesoriile la modă marca CK te așteaptă în oferta MODIVO. Simte spiritul american și îmbracă-te la fel ca Kendall Jenner sau Justin Bieber!
Imagine principală: Photo by Melodie Jeng/Getty Images