BLACK DEALS Alege dintre cele mai râvnite mărci și modele cu reduceri atractive VEZI MAI MULT

CĂUTARE…

Branduri de modă americane și stilul avangardist al orașului New York

8 min.

 

Trei lucruri sunt absolut sigure în lumea modei: Săptămâna Modei de la Paris este cea mai importantă și ultima paradă a modei. Copenhaga este renumită pentru cei mai influenți oameni de modă, iar America podiumurilor este condusă de Tommy Hilfiger, Calvin Klein și Ralph Lauren, care își croiesc drum pe scara carierei mână în mână. Dar ei nu sunt singurii care ne oferă un adevărat vis american. Iată care sunt mărcile de modă americane care reflectă adevăratul NYC style.

black deals

Descoperă cele mai populare branduri de modă americane ale căror colecții sunt disponibile pe MODIVO, învață cum să stilizezi hainele pe baza codului de stil NYC și invită în garderoba ta haine care strigă „culoare”, „imprimeuri” și „avangardă”.

Cine ar fi crezut că tricourile cu imprimeul „I <3 New York”, care serveau exclusiv ca suveniruri, sunt acum o piesă de bază în materie de streetwear pentru fashioniste. În zilele noastre, tricoul „NY” de la New Era este tricoul preferat al literalmente tuturor influencerilor pasionați de modă.

„În ultima vreme, am văzut cu siguranță mai mulți oameni purtând lucruri care pot fi găsite doar aici, în New York.” – a spus odată designerul de modă Miyako Bellizzi. Americanii sunt atenți la magazinele locale, susțin afacerile din New York și poartă cu mândrie haine care reprezintă stilurile din New York.

Zizmorecore

Cottagecore și normcore se retrag temporar. Este timpul pentru zizmorecore, un trend care s-a născut în lumea interlopă din New York. De unde a apărut numele? Zizmor este numele unui dermatolog ale cărui reclame underground au dominat orașul în anii ’80 și ’90. Tendințele modei se nasc în cele mai ciudate locuri, dar asta le face autentice.

Zizmorecore exprimă dragostea newyorkezilor pentru frumosul lor oraș. Aceasta presupune purtarea de haine (și nu numai) din locuri care reprezintă New York-ul. Dar nu agitația turistică pe care o vedem în filme. Este vorba despre Manhattan și suburbiile în care camerele de filmat nu ajung, care sunt nostalgice, hiperlocale și până la care se strigă „I <3 New York”.

 

Trebuie făcută o distincție puternică între stilul newyorkez și stilul parizian sau stilul din Copenhaga. În timp ce femeile pariziene se rezumă la culori discrete și croieli simple, femeile scandinave sunt numite „păsări colorate ale modei”. Fetele care reprezintă stilul newyorkez sunt îndrăznețe, ajungând la combinații de culori agresive, mixând peplum cu color blocking și nu se tem de fustele prea scurte. De asemenea, nu se despart de tocuri înalte și platforme, iar hainele lor strigă: EXTRAVAGANȚĂ.

NYC style

„Există o haositate care nu este în nici un caz deocheată. Nimic nu se asortează, dar totul se potrivește cu brio.”

Bella Hadid cu pantaloni albi și o geacă Polo Ralph lauren
Photo by Gilbert Carrasquillo/GC Images

Și ce companii americane de modă reprezintă tendința „cool girl NYC style„? Liderul incontestabil în acest clasament rămâne marele Tommy Hilfiger, care și-a construit un imperiu bazat pe activismul exprimat prin modă. Umăr la umăr cu el, stilul NYC este întregit de Calvin Klein și Polo Ralph Lauren, Guess sau DKNY. Fiecare dintre aceste mărci creează o istorie a modei care se scrie în paginile lumii modei americane.

Copilăria tânărului Hilfiger nu a fost ușoară. Din cauza dislexiei sale, a avut dificultăți de învățare și nu a primit sprijin din partea părinților săi, care, la împlinirea vârstei de 18 ani, și-au forțat fiul să plece de acasă. Din acel moment, Thomas a trebuit să se descurce singur. Cu capul plin de idei, a decis să înceapă o afacere și a deschis un mic butic de haine. La scurt timp după aceea, a dat faliment, pentru ca în 1985 să înființeze un brand cu numele său. Din acel moment, Thomas Hilfiger a început să își construiască imperiul.

Colecțiile sale au fost inspirate de icoane ale culturii pop și de moștenirea americană. Încă de la început, designerul a impresionat prin abordarea sa de a crea tendințe, iar stilul său casual a câștigat un număr mare de adepți. Inițial, designerul a creat doar colecții pentru bărbați, dar, în timp, brandul său a început să se dezvolte. Tommy Hilfiger este doar un brand. Pe lângă el, există mărci surori – Tommy Jeans, Tommy Sport sau Tommy Hilfiger Tailored – care au devenit cele mai populare mărci americane de îmbrăcăminte din lume.

Numit de mulți drept Walt Disney al industriei modei, Ralph Lifshitz, căci acesta este numele real al designerului, a ajuns la un imperiu de miliarde de dolari după un drum anevoios, la fel ca și prietenul său Tommy Hilfiger. Lauren și-a văzut întotdeauna viitorul în modă, așa că a început să facă ceea ce se simțea cel mai bine – să creeze. Mai exact – să creeze cravate. Dintr-un mic butic, un împrumut de 50.000 de dolari și câteva cravate din țesătură strălucitoare a început să se scrie istorie în paginile modei.

În 1967, Ralph Lauren și-a înființat propria companie, care nu mai producea doar cravate, ci și colecții complete pentru bărbați. Descoperirea brandului a avut loc în 1972, când legendarul polo, cu gulerul său și logo-ul acum familiar, a fost lansat sub marca Polo Ralph Lauren. Până în ziua de azi, tricourile polo Ralph Lauren sunt încă modelul emblematic din colecțiile sale. Pe lângă distinctivul călăreț călare, Ralph Lauren este faimos și pentru modelele sale împodobite cu un ursuleț – ambele modele se regăsesc pe hainele disponibile la MODIVO.

DKNY este o casă de modă americană fondată de Donna Karan la New York. Începutul carierei sale a venit odată cu proiectul „Seven Easy Pieces”, șapte articole vestimentare care puteau fi combinate în mod liber. O astfel de colecție de articole de bază includea un body, un sacou mulat, o fustă, pantaloni, un pulover din cașmir, o geacă de piele și ceva pentru seară. Brandul este inspirat în mod constant și condus de energia orașului care nu doarme niciodată. De-a lungul timpului, DKNY a evoluat într-o forță globală a stilului de viață – o garderobă dinamică care conține tot ce ai nevoie pentru a trăi viața newyorkeză – oriunde ar fi aceasta.

Istoria brandului Guess a început în 1981, când frații Marciano, originari din Marsilia, dar îndrăgostiți de California, au decis să rămână pe loc și să își înființeze propriul brand. Ei au vrut ca hainele lor să fie asociate cu viața luxoasă și lipsită de griji din Los Angeles încă de la început. În colecțiile lor, farmecul legendar al Hollywood-ului trebuia să fie combinat cu o notă de șic franțuzesc natural. Acest amestec s-a dovedit a fi o rețetă de succes. Originile Guess se află în primul rând în Marilyn Jean, blugii slim-fit până la gleznă, cu trei fermoare. Numiți după cea mai mare legendă a starurilor de la Hollywood, blugii Marilyn erau meniți să întruchipeze idealul de feminitate al unei frumoase starlete. Astăzi, brandul oferă mult mai mult.

 

Guess este, de asemenea, renumit pentru ,,colaborările sale frumoase”. Prima „Guess Girl” a fost modelul francez necunoscut Estelle Lefébure. Mai târziu, rolul ei a fost jucat de: Claudia Schiffer, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Paris Hilton sau Jennifer Lopez. Stilul deosebit al acestei mărci de modă americane a furat inimile a milioane de fete din întreaga lume timp de decenii.

Citește și articolul >>> Guess – gigantul de modă în stil american. Tot ce trebuie să știi despre acest brand

Calvin Klein a știut dintotdeauna că viața lui va merge mână în mână cu tendința modei. Încrezător că va rămâne un designer, a fondat marca care îi poartă cu mândrie numele împreună cu prietenul său Barry Schwartz în 1968. Klein a vrut să creeze colecții clasice, dar în același timp a dorit ca firma să fie asociată cu ceva interesant, palpitant și poate chiar șocant. A reușit acest lucru prin crearea unor campanii publicitare care nu au părăsit niciodată prima pagină a ziarelor.

Calvin nu a urmărit tendințele actuale. Le-a făcut pe acestea să înceapă să-l urmărească pe el. În timp ce toată lumea se concentra pe valul de modă din poliester, el făcea haine din țesături naturale. Stilul sportiv amestecat cu stilul clasic newyorkez a devenit cunoscut sub numele de „all-American look”, iar Klein a devenit milionar la doar zece ani după ce a fondat compania.

Astăzi, Calvin Klein este renumit pentru lenjeria intimă împodobită cu logo-ul mărcii sau pentru tricourile și hanoracele decorate cu literele „CK”. Această marcă americană de îmbrăcăminte are mărci surori care se axează, de asemenea, pe modele casual pentru uzul zilnic – CK Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear și Calvin Klein Performance.

Michael Kors a fost interesat de modă încă din copilărie. Încă de la vârsta de cinci ani, talentul tânărului Kors a putut fi admirat când a reproiectat rochia de mireasă a mamei sale. A continuat la facultate, pe care a abandonat-o după nouă luni, pentru a lucra la un butic din New York, unde el însuși a creat colecțiile. Acolo a întâlnit-o pe Vera Wang, care i-a deschis ușa unei mari cariere. În 1981 și-a creat propria linie, iar în 1984 a organizat prima sa prezentare de modă.

A avut succes încă de la început, iar îmbrăcămintea sport elegantă și luxoasă pe care a creat-o a cucerit industria și clienții săi. Michael Kors știa care sunt nevoile femeilor pentru care crea, iar aceste nevoi au fost cele care l-au impulsionat și au dat o dimensiune globală hainelor sale sport americane. Hainele și accesoriile sale, adesea împodobite cu monograma „MK”, au devenit extrem de populare.

Designerul nu ar fi obținut un succes atât de mare fără puterea accesoriilor spectaculoase. Astăzi, ceasurile, ochelarii și gențile Michael Kors sunt achiziții care rezistă ani de zile.

În prezent, Levi’s este asociat în principal cu denimul și cu faimoșii blugi 501®. Cu toate acestea, puțini oameni știu că acest brand american de îmbrăcăminte, fondat de Levis Strauss în 1853, a vândut inițial și articole din piele. Două decenii mai târziu, și-a extins gama pentru a include blugii deveniți acum iconici.

Descoperirea brandului a venit odată cu colaborarea cu croitorul Jacob Davis, cu care au introdus împreună niturile din cupru pentru a întări ținutele din denim. În acest fel, în 1873 a fost creat prima salopetă din denim. Blugii din denim au fost purtați de mineri, de cowboy, apoi de vedete rock, de președinți și, în cele din urmă, aproape toată lumea – bărbați, femei și copii – i-a avut în garderobă.

În timp, blugii Levi’s au încetat să mai fie o ținută de lucru și au devenit articolul de îmbrăcăminte ideal pentru ținutele de zi cu zi. Blugii albaștri, ca și alte piese de îmbrăcăminte, au început să fie supuși tendințelor sezoniere. Blugii înșiși au căpătat o varietate de forme – pantaloni de skinny, trapezi, cu picioare drepte și multe altele modele.

Citește și articolul >>> Cum să alegi blugii potriviți pentru silueta ta? Găsește modelul perfect!

Ea

Stilul NYC este cel mai bine exprimat prin look-uri compuse de unele dintre cele mai populare companii de îmbrăcăminte din America. Dacă îți place stilul casual, combinațiile interesante de culori și un pic de avangardă, vibrația Manhattan-ului este făcută pentru tine. Asortează bluzele colorate cu ursulețul caracteristic de la Lauren cu pantalonii cu carouri roșii cu eticheta DKNY și completează look-ul cu o vestă de la Tommy Hilfiger. Trei mărci americane de top – o singură ținută.

Vestă TOMMY JEANS, bluză POLO RALPH LAUREN, pantaloni DKNY, fular POLO RALPH LAUREN, șapcă cu cozoroc NEW ERAVestă TOMMY JEANS

Bluză POLO RALPH LAUREN

Pantaloni DKNY

Fular POLO RALPH LAUREN

Șapcă cu cozoroc NEW ERA

Atmosfera americană se bazează pe CULOARE. O diferență foarte mare față de șicul discret al Parisului. Aici, totul se rezumă la nebunie, confort și extravaganță. Neonul este binevenit și poate fi combinat cu diferite modele fără nicio reținere. Să luăm, de exemplu, un top DKNY galben neon, șlapi în aceeași culoare, pantaloni verzi cu model și o jachetă bomber Tommy Hilfiger albastră. Totuși, două culori nu sunt suficiente pentru stilul NYC, așa că hai să adăugăm un rucsac roz aprins. Pe de altă parte, bucket hat-ul este un must-have în garderoba oricărei americance la modă.

Geacă bomber TOMMY JEANS, top DKNY SPORT, pantaloni TOMMY HILFIGER, rucsac TOMMY HILFIGER, șlapi TOMMY JEANS, bucket hat TOMMY JEANSGeacă bomber TOMMY JEANS

Top DKNY SPORT

Pantaloni TOMMY HILFIGER

Rucsac TOMMY HILFIGER

Șlapi TOMMY JEANS

Bucket hat TOMMY JEANS

 

EL

Look-ul baseball, preluat direct de la Super Bowl, este, de asemenea, ferm în stilul NYC. Orice referire la hainele de la legendarele școli Ivy League este, de asemenea, binevenită. Un cardigan de la Tommy Hilfiger care evocă vechile ziduri de la Yale, Harvard sau Brown este o reprezentare 100% a atmosferei americane. În zilele noastre, codul vestimentar elegant a fost un pic desființat, așa că nu-ți fie teamă să combini acest tip de îmbrăcăminte cu treninguri Calvin Klein.

Geacă bomber GUESS, cardigan TOMMY HILFIGER, tricou TOMMY JEANS, trening CALVIN KLEIN JEANS, sneakerși CALVIN KLEIN JEANS, șosete POLO RALPH LAUREN, fular TOMMY HILFIGER, ochelari de soare POLO RALPH LAUREN, geantă 2005Geacă bomber GUESS

Cardigan TOMMY HILFIGER

Tricou TOMMY JEANS

Trening CALVIN KLEIN JEANS

Sneakerși CALVIN KLEIN JEANS

Șosete POLO RALPH LAUREN

Fular TOMMY HILFIGER

Ochelari de soare POLO RALPH LAUREN

Geantă 2005

Din sugestiile noastre nu puteau lipsi, desigur, încălțările grele cu care ai merge la un concert al lui Taylor Momsen. Bocancii Tommy Jeans au nu doar un aer rock, ci și un aer newyorkez. Asortează-i cu o bluză Polo Ralph Lauren cu color blocking, pantaloni cu carouri (!) și o vestă. Nu uita de șapca de baseball, care este un must-have în garderoba oricărui american.

Vestă TOMMY HILFIGER, polar POLO RALPH LAUREN, pantaloni POLO RALPH LAUREN, bocanci TOMMY JEANS, fular TOMMY HILFIGER, șapcă cu cozoroc 47 BRAND

Vestă TOMMY HILFIGER

Polar POLO RALPH LAUREN

Pantaloni POLO RALPH LAUREN

Bocanci TOMMY JEANS

Fular TOMMY HILFIGER

Șapcă cu cozoroc 47 BRAND

Photo by Michael Stewart/Getty Images

Trendy & Porady:
Insta News