Uniforma nonconformiștilor, un simbol al SUA și un element de garderobă purtat de staruri rock și politicieni deopotrivă – blugii sunt, fără îndoială, una dintre cele mai mari icoane ale modei. Creați de Levi Strauss & Co, au devenit un simbol al libertății, independenței și exprimării de sine. Dar asta nu e tot! Citește acest articol și află cele mai interesante 5 lucruri despre brandul Levi’s®!
Știai că anual sunt confecționate mai mult de 6 miliarde de perechi de blugi? Destul de multe dintre ele poartă logo-ul mărcii Levi’s®. Nu este de mirare – sunt confortabili, rezistenți și se potrivesc perfect pe orice formă a corpului. Pantaloni de vis? Nici nu se poate altfel! Descoperă celelalte beneficii ale modelelor emblematice de blugi Levi’s® și cumpără perechea perfectă pentru tine!
A fost odată ca niciodată în America – originile mărcii Levi’s®: pantalonii de lucru
Istoria mărcii Levi’s® datează de la mijlocul secolului al XIX-lea. Atunci Levi Strauss, un imigrant german de origine evreiască, a deschis o companie de aprovizionare în San Francisco. Inițial, a vândut îmbrăcăminte, lenjerie de pat și alte produse de primă necesitate. Gama sa includea, de asemenea, denim, un material foarte rezistent, ideal pentru condiții dificile. Acesta era folosit, printre alții, de un croitor leton, Jacob Davis, care era specializat în îmbrăcăminte de lucru. Curând, acesta a observat că pantalonii purtați de mineri nu rezistau în timp. Pentru a remedia această problemă, el a decis să utilizeze nituri de cupru pentru a consolida zonele cele mai susceptibile de deteriorare.
Soluția inovatoare trebuia să fie brevetată. Din nefericire, aceasta depășea capacitățile financiare ale lui Davis. Fără să-și piardă speranța, acesta i-a cerut ajutorul lui Levi Strauss, care a decis să plătească pentru cererea de brevet în schimbul profiturilor obținute din vânzarea perechilor de pantaloni cu nituri. Bărbații au format astfel un parteneriat informal, marcând începutul Levi Strauss & Co.
Modelul iconic Levi’s® 501®: purtat de mineri și căutători de aur
La început, compania s-a concentrat pe producția de îmbrăcăminte de lucru durabilă din pânză de bumbac pentru căutătorii de aur, mineri și fermieri. Interesant este faptul că primii pantaloni nu se numeau blugi, ci „waist-oversalls”, deoarece erau purtați peste alți pantaloni de zi cu zi. Se deosebeau prin mai multe caracteristici – aveau o cataramă la spate, un buzunar pentru ceas și nasturi la care puteau fi fixate bretele. Erau durabili și rezistenți la uzură, astfel încât au devenit rapid populari în rândul clasei muncitoare.
Picior drept, deschidere cu nasturi, rezistență peste medie la întindere și deteriorare – iată cum poate fi descris pe scurt modelul clasic de blugi Levi’s, Levi’s® 501®. Prototipul pantalonilor emblematici s-a născut în 1873 și, în ciuda multor schimbări, rămâne în continuare un element indispensabil al garderobei bărbaților și femeilor. Ai o astfel de pereche în garderoba ta? Dacă nu, descoperă modelele disponibile la modivo.ro și achiziționează cea mai faimoasă pereche de blugi din lume!
Marilyn Monroe a purtat blugi Levi’s®: simbolul culturii pop
În deceniile următoare, Levi’s® 501® a pus stăpânire pe lumea denimului, devenind un model iubit de toată lumea, de la muncitori la celebrități și președinți ai SUA. Aceștia au fost asociați în mod deosebit cu industriile cinematografică și muzicală. Totul a început în anii 1930, cu western-urile hollywoodiene care prezentau cowboy îmbrăcați în blugi. Atunci, pantalonii albaștri au intrat în cultura de masă, devenind un simbol al Vestului Sălbatic, al rebeliunii și al independenței. În anii 1950, statutul lor a fost consolidat de Marlon Brando, James Dean și Elvis Presley. Și nu trebuie să o uităm pe Marilyn Monroe, care nu numai că a făcut Levi’s® 501® celebru în rândul femeilor, dar a și arătat că blugii pot fi la fel de stilați și feminini ca rochiile.
Stilul summer of love, rock-ul, revoluția punk și versiunea de grunge a lui Kurt Cobain – campaniile publicitare contemporane se bazează adesea pe istoria bogată a mărcii, lansând colaborări cu artiști, muzicieni și influenceri. Printre ambasadorii mărcii se numără Justin Timberlake, Alicia Keys, Hailey Bieber și Jaden Smith, printre alții. Selecția de vedete reprezentând diverse generații, naționalități și stiluri face ca marca Levi’s® să rămână constant în centrul lumii pop-culturale, iar hainele Levi’s® pentru bărbați și femei sunt un obiect al dorinței.
De unde provine ața roșie de pe produsele Levi’s?
Popularitatea brandului creștea cu fiecare an care trecea. Din păcate, pe piață au început să apară produse contrafăcute, care nu se comparau cu originalul Levi’s® nici din punct de vedere al calității, nici al manoperei. Pentru a contracara acest lucru, în 1936 au început să coasă o mică etichetă roșie cu logo-ul companiei pe buzunarul drept al pantalonilor (numită de companie „red tag”). Șapte ani mai târziu, pe buzunarele din spate a apărut o cusătură dublă arcuită, care semăna cu conturul unei păsări în zbor. Și să nu uităm logo-ul mărcii, care înfățișează doi cai trăgând o pereche de blugi în direcții opuse. Toate aceste elemente se regăsesc și astăzi pe blugii marca Levi Strauss & Co.
De la sfârșitul anilor 1950, compania a început să își exporte produsele în Europa, devenind rapid producătorul numărul unu de îmbrăcăminte din denim. În prezent, Levi Strauss & Co are peste 500 de magazine în 110 țări de pe șase continente. De asemenea, marca este în continuă dezvoltare în ceea ce privește gama sa de produse – aceasta introduce în mod regulat noi linii de produse, inclusiv îmbrăcăminte și accesorii Levi’s® pentru bărbați, genți și pantofi pentru femei. Ca urmare, toată lumea poate găsi ceva pentru sine.
Levi’s®, ecologia și drepturile omului
Pe lângă crearea de tendințe, Levi’s® este implicată în activități de dezvoltare durabilă. Compania a introdus numeroase inițiative care au un impact real asupra mediului, cum ar fi tehnologia WATER<LESS™, care reduce cu 96% consumul de apă în producția de blugi, sau colecția WASTE<LESS™, care utilizează ambalaje din PET reciclat. Cea mai mare curiozitate este însă modul în care sediul central al brandului este izolat cu țesătură din denim. După cum se poate vedea, ecologia se îmbină perfect cu inovația și extravaganța.
Levi’s® sprijină, de asemenea, acțiunile sociale de combatere a discriminării etnice, religioase și sexuale. De asemenea, a fost prima mare companie care a abordat problema HIV/SIDA în rândul angajaților și al familiilor acestora. În plus, este activă în domenii legate de respectarea drepturilor lucrătorilor și eliminarea diferențelor salariale.
Empatia, originalitatea, onestitatea și curajul sunt fundamentele pe care Levi Strauss & Co își bazează succesul. Nu este acesta un motiv bun pentru a deveni brandul tău preferat de îmbrăcăminte?
Imagine principală: Photo by Christian Vierig/Getty Images