În acest articol:
5 min.
„Never stop exploring” este sloganul care a ghidat brandul The North Face încă de la începuturi. Dorința sa constantă de a inova l-a dus în vârful imperiului outdoor, în timp ce flerul său în materie de modă a dus la numeroase colaborări interesante, cum ar fi cea cu Gucci. Povestea The North Face este revoluționară și fascinantă, deoarece descrie lupta împotriva elementelor și a naturii neîmblânzite. Descoperă realizările și produsele celebrului brand outdoor!
Legendarul rucsac The North Face Ruthsack sau cortul The Oval InTENTion au schimbat confortul drumețiilor montane. Ce altceva îi mai datorăm mărcii americane?
Povestea The North Face. Din dragoste pentru munți
Originile The North Face datează din 1966, când Douglas Tompkins și Susie Russell au înființat un mic magazin de schi și turism. Aveau în buzunare un împrumut de 5.000 de dolari și o pasiune uriașă pentru munți în suflet. Îl numesc North Face, ceea ce înseamnă pur și simplu „perete nordic”. În lumea alpinismului, acesta este sinonim cu cele mai dificile și inaccesibile trasee. Logo-ul însuși al mărcii este o reprezentare a peretelui El Capitan – o formațiune stâncoasă de peste un kilometru înălțime, situată în Valea Yosemite, în centrul Californiei.

Curiozitate
The Grateful Dead, un star rock în ascensiune și trupa preferată a hipioților americani, a cântat la deschiderea magazinului North Face.
Marca North Face accentuează adesea faptul că îi echipează pe exploratori pentru a-și urmări visele și, mai mult, pentru a testa limitele performanței și capacității. Pe site-ul oficial al producătorului, vei găsi un arbore al celor mai importante realizări ale acestora. Printre acestea se numără cu siguranță cortul în formă de A cu performanțe maxime – Oval InTENTion, legendara geantă de voiaj Base Camp, realizată din materiale aproape indestructibile, și emblematicul polar Denali Jacket, care încă nu a ieșit din catalogul mărcii The North Face.
De la un magazin mic la un imperiu mare
Ești curios să afli cum un magazin micuț s-a transformat într-un imperiu outdoor? Să ne întoarcem cu peste cincizeci de ani în urmă. Douglas Tompkins, fondatorul mărcii menționate mai sus, și-a abandonat rapid afacerea. La mai puțin de doi ani de la deschiderea afacerii, s-a urcat într-o dubă cu patru prieteni pentru a urca pe vârful Fitz Roy (filmul „Mountain of Storm” spune povestea). La întoarcerea din Patagonia, Tompkins își vinde acțiunile pentru a se implica succesiv în dezvoltarea mărcii Esprit și, în cele din urmă, pentru a cumpăra terenuri în America de Nord și a crea parcuri naționale.
Prietenul său Kenneth „Hap” Klopp este responsabil pentru extinderea și poziționarea actuală a mărcii The North Face. El este creatorul legendarului rucsac The North Face numit Ruthsack, care a lansat moda rucsacului. De ce a fost deosebit acest rucsac? În primul rând, greutatea sa ușoară fără precedent și numărul mare de buzunare. Deși astăzi considerăm că aceasta este norma, la vremea respectivă a reprezentat o revoluție. Începând cu anii 1960, brandul american de outdoor a continuat să evolueze și să sprijine pasionații de activități montane, îmbunătățindu-și produsele cu membrane din ce în ce mai noi și articole extrem de rezistente. The North Face este un exemplu perfect despre cum să transformi pasiunea în bani foarte mulți. În prezent, brandul face parte din corporația americană de îmbrăcăminte VF Corporation.
Știai că…?
În 2010, marca The North Face a înființat o fundație pentru a încuraja activitățile în aer liber pentru copii și tineri.
Cum a devenit The North Face parte din cultura de masă?
Gecile, pantalonii sau rucsacurile The North Face – deși dedicate activităților montane pasionante – și-au găsit rapid locul în cultura pop. Outdoor-ul urban a devenit deosebit de popular în rândul rapperilor. În anii 1990, gecile The North Face au cucerit scena newyorkeză (este vorba despre modelul North Face Nuptse). La scurt timp după aceea, tendința pentru hanorace și șepci a luat avânt și a continuat de fapt în rândul muzicienilor până în prezent.
Marca North Face, în ciuda numeroaselor colaborări și parteneriate, nu și-a pierdut pedigree-ul montan. Noua lor colecție FUTURELIGHT™ poartă sloganul – mai multă respirabilitate, mai multă protecție și mai multă natură. Acest lucru nu schimbă cu nimic faptul că vedem din ce în ce mai multe geci pentru bărbați și femei The North Face pe străzile orașelor. Îmbrăcămintea și accesoriile popularului brand de outdoor nu sunt deloc demodate; dimpotrivă, câștigă tot mai mulți adepți. Printre celebritățile care sunt pasionate de gecile, pantalonii sau tricourile respirabile The North Face se numără: Emily Ratajkowski, Billie Eilish, Hailey Bieber, Jennifer Aniston, Kimberly Stewart, Jennifer Lopez, Miley Cyrus, Bella Hadid, Amanda Seyfried, Jared Leto sau Ed Sheeran.
The North Face în colaborare cu Gucci
După cum citim pe site-ul oficial al producătorului – explorarea este expresia. Reprezintă căutarea unor noi căi. Este o călătorie din interior spre exterior. Cu acest lucru în minte, s-a născut extraordinara colaborare The North Face x Gucci, din care au rezultat niște articole de îmbrăcăminte cu adevărat minunate, care echilibrează îmbrăcămintea outdoor și cea de stradă. În septembrie 2022 a fost prezentată cea de-a treia (ultima) colecție, inspirată de vibrația anilor ’70 și de caleidoscop. Culorile îndrăznețe, modelele geometrice și imprimeurile de neuitat au devenit rapid parte din estetica orașelor americane.
Mai jos, Miley Cyrus într-o geacă The North Face x Gucci. Acesta nu este singurul concert în care vedeta a cântat în geaca ei de puf caracteristică.
Gecile The North Face în ținutele vedetelor
Unul dintre produsele emblematice ale The North Face este geaca de puf matlasată. Miley Cyrus a susținut mai mult de un concert în ea, iar Jared Leto a pozat în ea. Nimeni nu se îndoiește de faptul că brandul este pur și simplu în tendințe, deși cu siguranță datorează acest lucru confortului și tehnologiei avansate. Tu cum porți geaca The North Face în fiecare zi? Celebritățile și influencerii de peste ocean ne vin în ajutor.
Emily Rajtakowski are cel puțin trei geci de puf The North Face în garderoba ei, după cum o dovedesc fotografiile de paparazzi. Celebrului model îi place să poarte o geacă de puf călduroasă cu leggings sau blugi confortabili și pantofi sport. Geaca The North Face scurtă, de culoare roz, este opțiunea perfectă pentru fanii activităților urbane în aer liber și a blândeții feminine.
Geaca pentru femei The North Face este un adevărat must-have în garderoba unui influencer. Bella Hadid o poartă cu succes cu seturi sport, sneakerși și bijuterii delicate. Dacă iubești minimalismul și hainele de exterior versatile, urmează exemplul ei cu geaca neagră pentru femei The North Face.
Hailey Biber știe prea bine că brandul The North Face a fost creat cu gândul la pasionații de alpinism, motiv pentru care îi place să își ia cu ea pe pârtii geaca călduroasă de puf TNF. Modelul umplut cu puf și pene a împiedicat-o cu siguranță pe model să înghețe, chiar și la temperaturi negative.
Citește și articolul >>> Après ski: un stil direct de pe pârtiile de schi
The North Face – nu doar geci!
Deși The North Face este asociat în principal cu producția de geci de calitate excelentă și rucsacuri practice, marca are mult mai multe de oferit. Pe MODIVO, vei găsi polo-uri la modă cu logo-ul El Capitan, șepci de baseball, pantaloni de trening confortabili sau polare respirabile The North Face.
Lui Billie Eilish îi place să poarte pantaloni outdoor cu picioare largi, asortați cu un hanorac supradimensionat și pantofi sport. Cine a spus că îmbrăcămintea de munte poate fi purtată doar pe trasee?

Dacă ești o persoană practică și stilul tău de zi cu zi este dominat de elemente sportive, îți recomandăm cu tărie să achiziționezi un rucsac The North Face (poți găsi cu succes modele cu un buzunar plat separat pentru laptop) sau o geantă sport voluminoasă, pe care o poți folosi atât pentru excursii în aer liber, cât și pentru sală.
Interesant este faptul că marca The North Face vinde și cămăși bărbătești confortabile și casual, papuci călduroși și șlapi de piscină. Deși prețurile produselor brandului american de outdoor nu sunt mici, putem să atestăm personal faptul că, datorită calității și durabilității lor, își merită prețul. Sunt produse aproape indestructibile care susțin moda slow fashion și sustenabilitatea.
Cunoști deja istoria și gama The North Face? Află care sunt produsele care merită să fie primite în garderoba ta!
Citește și articolul >>> 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre brandul italian Pinko
Imagine principală: Photo by Jeremy Moeller/Getty Images
Verifică în magazin